Аптечен мърчандайзинг или как да накараме аптеката да продава сама

Наръчници

Всяка една аптека е сложна система от мебели, асортимент, определена планировка, осветление, аромати, цветове. Естествено, има и човешки фактор – търговски персонал и клиенти. Мърчъндайзингът включва всичко, с изключение на този човешки фактор, и за всички тези елементи ще стане дума в тази книга.

Аз не съм професионален мърчъндайзер и няма да говоря за стандартните правила и закони на мърчъндайзинга или твърде много да теоретизирам. Вместо това искам да споделя с вас опита, който имам и да ви предоставя конкретни и практични съвети, които ще ви помогнат да се фокусирате върху тези 20% от възможните решения, които дават 80% от резултите, при това бързо.

За да има успех в продажбите,   не само персоналът, но и самата аптека трябва да продава. В идеалния вариант, персоналът и мърчъндайзингът се допълват взаимно, за да формират една ефективна система за продажби.

Ако разгледаме всички видове покупки в едина аптека, то можем да обособим 3 основни групи: